Wednesday, July 10, 2013

Ramadhan 2013

Views


alhamdullillah bertemu jua dengan ramadhan 2013...penuh bermakna dan juga penuh istimewa bersama insan2 tersayang...walaupun ramadhan tahun ini sama seperti tahun2 yang lepas namun yang membezakan ramadhan tahun ini aku menjadi tunangan orang...aku juga dalam proses mengemas kini diri untuk berumah tangga dan aku kini lebih banyak menghabiskan masa bersama keluarga...bukan sekadar untuk menyambut ramadhan sahaja...bahkan setiap hari yang aku lalui...

joooom mulakan adventure sebelum ramadhan 2013 muncul.... ^_^

2 minggu yang lepas aku dan keluarga sibuk menghadiri pameran pengantin...bukan mahu mencari andaman...tapi mencari kedai kad khawin...huhuhu..alhamdullillah semua urusan di permudahkan Illahi...kad bagi pihak diriku..bakal kak iparku dan juga tunanganku juga selesai sekali gus...tanpa melibatkan bajet yang banyak...semuanya ala kadar dan mampu milik...hehehehe


 






semua gambar aku ambil selepas kami tempah kad....selepas tempah kad perut pon lapar...jadi masing2 terus menuju ke kedai makan di MiTC...sedap....!!!kenyang perut sampai ke malam...hahaha

kemudian sabtu minggu lepas aku pula memulakan pecarian barang2 khawin di sekitar Cheng Melaka..



bg beg guddies ini aku tidak tahu mahu memlih yang mana 1...keduanya cantik...aku lihat design yang ini sahaja yang cantik...dan juga yang murah...bukan aku mahu mencari yang murah sahaja...bagi aku biar murah..cantik dan berbaoi dari kite beli yang mahal tapi tidak cantik dan tidak berbaloi bahkan membazir...owwwwhhh men....!!!itu bukan caraku....


sedang mencari2 bunga pahar...yang berpadanan dengan tema khawinku...memang ada yang cantek...namun kenalah berpatutan harganya...selagi ada masa aku mahu servey seberapa banyak...supaya puas hati dan tidak membazir...


bunga.....indah2 belaka...tapi bunga plastik...bukan bunga betol ok...huhuhu


erkkkkkkk....model bunga malu....hehehe



sehari mencari baju raya adik...siapa yang bawa???en tunang jugak...hehehehe....alolo...bukan selalu kena cari baju rayakan...

disebabkan barang dapur naik di bulan mulia ini mak dengan excitednya telah membeli barang2 membuat biskut seawal mungkin bagi mengelakkan kenaikan barang dan juga kesesakan di family store...lebih2 lagi bulan puasa mak dan ayah jarang mahu keluar...lebih banyak menghabiskan masa di rumah...berehat katanya...hehehe


buttercup telah tersusun cantik di peti ais...



lihatlah betapa penuhnya peti aisku...semuanya dipenuhi dengan barang2 biskut raya dan juga barang2 masak sepanjang ramadhan...


kalau yang tadi barang basah sekarang ini barang kering pula....pergh....tunggu masa sahaja...sekarang masih baru dan baru sahaja bermula ramadhan...mungkin dalam minggu ke tiga ramadhan siaplah aku bersilat kuntau di dapur menyiapkan biskut2 raya...seronok...!!!

seperti biasa aku dok skodeng dapur bersama boyfriend aku...sibuk je dia mengekor aku...ke hulur ke hilir...aku jengah peti ais dia pon sama sibuk jengah peti ais...aissshhhh.....apa la dia nie....


taaaaaaaaddddddddaaaaaaaaaaa....neng2....budak nakal...hahahaha

*salamramadhan*

No comments: