Thursday, March 7, 2013

bulan mac...!

Views


sudah memasuki bulan mac....aku kini ada 9 bulan sahaja lagi untuk mempersiapkan diri untuk en tunang...mempersiapkan diri menjadi isteri buat insan tersayang....untuk menjadi ibu kepada anak2 insan tersayang...kuatkan semangatku ya Allah...

setakat ini tidak banyak persiapan yang aku lakukan...rumahku kini dalam pembinaan untuk menambah bilik agar lebih selesa untuk seisi keluargaku selepas majlis pernikahanku kelak...aku juga kini sudah mula meninjau2 baju nikah...kedai2 kek untuk membuat tempahan kek khawin...barang2 hantaran...juru gambar perkhawinan...

setakat ini yang sudah selesai adalah menempah mak andam serta pelaminku dan kemungkinan hujung minggu ini aku dan en tunang bersama along dan kak jiha beserta mak akan ke butik andaman untuk mengambil ukuran baju...selain itu aku juga perlu memilih baju persalinan untuk majlisku nanti...dari apa yang aku tahu mak sudah menempah 7 pasang baju untukku dan 4 pasang baju untuk kak jiha...7 pasang baju itu merangkumi 1 pasang baju malam berinai...1 pasang baju sanding dan 5 pasang baju persalinan...hanya untuk mengambil gambar kenangan...

untuk kak jiha 1 baju malam berinai...1 baju bersanding dan 2 persalinan untuk bergambar kenangan...pelamin pula setakat ini masih dalam perbincangan...untuk bilik pengantin sudah di aturkan dan mak sudah memilih tema bilik pengantin...untukku lain dan bilik along lain...

kursus khawin sudah aku hadiri bersama dengan en tunang hujung minggu lepas...alhamdullillah semuanya berjalan lancar tanpa ada apa2 masalah...sijil juga sudah tersedia...sekarang hanya menanti en tunang datang untuk bertemu dengan ayah untuk menyelesaikan bab permohonan nikah dan lain2 hal sebelum bulan 12...owh yea...saringan HIV/AIDS juga perlu dilakukan...cuma belum masanya lagi....

barang2 perkhawinan aku anggarkan dalam bulan 5 baru aku siap sediakan...owh yea...alhamdullillah aku sudah bekerja...walaupun baru beberapa hari...hehehe...semuanya atas bantuan bakal abang iparku...dan kini aku bekerja dengannya dan hujung bulan ini bakal abang iparku mahu berhenti...dia mahu membantu perniagaan keluarganya pula...jadi akulah penggantinya di syarikat yang dia bekerja sekarang...

buat masa sekarang agak penat dengan kerja baru...masih lagi dalam proses menyuaikan diri dengan jadual kerja sebelah pagi...sebelum ini mengajar sebelah petang...bila bertukar ke kerja pagi agak janggal juga rasanya...dan mengantuk sangat2...!!!huhuhu ^_^ 

diharap aku dapat lalui bulan 3 ini dengan penuh keceriaan dan kebahagiaan bersama dengan insan2 tersayang...survey barang khawin juga perlu...sambil online kenalah rajin2kan diri melihat barang khawin yang mampu aku sediakan untuk en tunang...

ok...sampai sini dahulu....letih sangat hari ini...selamat dtg mac...!!

~miss u hubby~

No comments: