Thursday, June 21, 2012

bad day

Views

petang tadi aku marah dua orang pelajar dari kelas 4 ba...aku bukan marahkan mereka tanpa sebab...tapi aku sudah tidak tahan dengan perangai mereka...kurang ajar....suka menjawab....suka cakap benda bukan-bukan...dan tentu sekali nakal....

asri dan azri....kedua-duanya pengawas....kedua-duanya mempunyai perangai yang sama...nakal dan suka sangat menjawab bila di marah....aku bukanlah seorang ustazah yang suka sangat marah dan suka mencari kesalahan pelajar...tapi biarlah berpada-pada...

aku masuk je kelas mereka berdua tiada...aku kirimkan seorang rakan kelas asri dan azri untuk panggil mereka kembali ke kelas..yea betul mereka masuk...belom sempat punggung cecah ke kerusi terus berlari keluar tanpa cakap apa-apa padaku....anginku sudahlah tidak berapa baik...di tambah dengan perangai pelajar macam ini lagi membuatkan suhu kemarahanku semakin meninggi....

aku panggil dan depan kelas 4ba itu juga aku marah keduanya....sungguh...!!!kesabaranku senipis kulit bawang....Tuhan sahaja yang tahu macam mana aku cuba menahan kemarahanku itu....disebabkan tidak tertahan sangat aku suruh asri dan azri menanggalkan samping pengawas mereka....aku katakan pada mereka yang mereka tidak layak langsung untuk menyandang jawatan itu sekiranya perangai mereka sebegitu...langsung tidak beradab...

sungguh suhu kemarahan aku sudah tidak boleh di bendung lagi....sehinggakan kak syuhaida turun ke kelas 4ba....mungkin takut aku over reaction...kak norhan pun masuk campur dalam hal itu....dan yang aku tidak sangka hal aku marah keduanya sampai ke pengetahuan ustazah-ustazah yang lain...

kak norhan (guru disiplin) menasihati keduanya....namun dari apa yang aku lihat....asri memang tidak serik.....asri memang keras kepala....aku tidak tahulah apa hendak jadi dengan budak yang seorang ini....sayang seribu kali sayang kalau dia masih hendak berperangai begitu....asri bukan seorang yang malas...dia bijak...namun di sebabkan bangga dengan kebijaksanaanya dia berlagak....

ya Allah....apalah hendak jadi....tabahkan hatiku...

~need mr.A tok mengadu naseb~

No comments: