Wednesday, February 6, 2013

counting de day

Views

wahhhh....sudah lama rasanya aku tidak menulis...agak "sibuk" sejak kebelakangan ini....sibuk memikirkan hal2 negaralah katakan....tidak lama lagikan pilihan raya....aku pun turut  sekali bertanding dalam peringkat DUN (don't) hahahaha....aptb...

jom mulakan cerita dengan seksa aku & en Barnie tersayang...
hendak di jadikan cerita minggu lepas merupakan minggu aku & en Barnie keluar untuk mencari barang2 hantaran yang masih belum mencukupi seperti baju kurung (utk aku) kemeja (en Barnie) cincin tunang dan butang tudung aku...jadi di sebabkan itu maka pada hari Sabtu bersamaan dengan 02.02.2013 iaitu Sabtu jam 2.30 petang kami pon keluarlah dari rumah ku menuju ke Melaka....

tempat pertama yang kamu tujui adalah kedai cincin....sudah semestinya mahu mencari cincin pertunangan kami....errrkkk...harap maaf...gambar cincin dan semua yang kami lakukan sepanjang hari itu langsung tidak di rakam mahupun direkodkan..hanya gambar donut di bawah ini sahaja....hehehe
|
|
|
|
V


oooooooooooopppppppppppsssssssss.....sabar dulu.....jangan potong jalan....sebelum sampai ke peringkat donut ini kami berjalan2 untuk mencari baju kurung dan kemeja en Barnie selepas mak & ayah balik setelah selesai membeli cincin...mengapa mak & ayahku ada???errrkkk....rahsia kerajaan...hehehe...

tempat kedua yang kami tujui adalah madam king...!wahhhhh....masuk madam king ini agak menggugat iman juga sebenarnya...semuanya sales...!!!nasiblah aku pokai...kalau tidak mahu sahaja memborong di madam king...apalah nasib....cari punya cari akhirnya jumpa juga dengan baju yang padan dan sesuai dengan en Barnie...dan yang seronoknya kemeja itu berwarna ungu (purple)...!hehehe...cukup padan dengan en Barnie...aku juga belikan en Barnie tie untuk aku sepadankan dengan kemejanya itu...

kemudian kami menuju ke keluargaku di bukit palah untuk mencari baju kurungku...baju2 di situ semuanya cantik2 belaka....dan sales juga...namun baju sahaja cantik...saiz untukku TIADA...!!!aaarrrggggghhhh!!!!!!tension sungguh aku di buatnya...dari muka aku ayu terus jadi kuyu...kesian en Barnie terpaksa melayan kerenahku...erkkk...sori yea dear... ^_^ di sebabkan tension dan lapar en Barnie belanja domino...blurrr....kenyang....perut kenyang hati senang....sayang awak...!

seterusnya kami menuju ke mydin mitc....yeah...!!!berjalan lagi...lagi dan lagi....namun apa yang dicari tiada juga kami ketemu....aduh....hari semakin malam...kepala semakin panas dan akhirnya aku berjumpa juga dengan apa yang aku inginkan namun harganya....ya ALLAH....!!!!berkali2 aku menelan air liur...berkali2 aku memandang en Barnie ketika membuat pembayaran...berkali2 aku katakan mahal sambil berjalan ke mydin kembali untuk solat maghrib....en Barnie???mukanya slumber sahaja...aku pula yang serba salah yang teramat2...

dan akhirnya aku belanja en Barnie tersayang big apple...erk....itu sahaja yang termampu...sori yea..^_^


ahmad ziyad al fateh....si budak kecik inilah yang membuatkan aku sibuk sepanjang hari...melayan kerenahnya dan menyuapkan dia makan...amboi..cukup lasak...cukup nakal...cukup comel...dan cukup hensem....nak2 lagi dengan 2 lesung pipit yang dimilikinya...sangat menawan...huhuhu


siapakah dia???si gadis kacukan cina sarawak ini???inilah bakal adik iparku...(insyaAllah)...semalam kami makan malam bersama dengan en Barnie dan juga keluargaku...eerrrkkk...jujurnya aku agak kekok dan tidak biasa...jadi kami banyak mendiamkan diri dan aku banyak termenung dan melihat tv sahaja....tidak tahu apa yang mahu di bualkan...aku hanya mendengar apa yang mak tanyakan kepada dia sahaja tanpa ada minat untuk mencelah....

aduhai....doa2ku agar kekok ku ini dapat di hilangkan...dan kemesraan itu timbul bagi mengeratkan hubungan yang bakal terjalin antara aku dan abangnya (en Barnie) dan juga keluarganya...moga dipermudahkan...amin


erk 2 benda di atas ini sangatlah pelik dalam hidupku...aku belum pernah mengenakan walau sekalipun di mukaku...jadi untuk mengetahui apakah yang bakal terjadi di mukaku kita nantikan episod "10 feb 2013"...

~tggl 3 hari lg~

No comments: