Tuesday, December 4, 2012

kesayanganku

Views

hari ini tiada apa sangat yang aku lakukan di rumah selain membantu mak dan menjaga si comel bernama Ahmad Ziyad al-Fateh...si comel ziyad sudah masuk hari ke 2 di jaga oleh mak...sangat seronok melihatnya tersenyum, waktu tidur, waktu mandi dan juga waktu berjalan di sekitar rumah...


inilah si comel ziyad....sangat comel sehinggakan mahu sahaja aku gigit2 pipinya yang comel itu....owh yea...melihat bayi seperti ziyad membuatkan aku rasa sangat seronok...segala perkara yang berpusing di minda ibarat hilang seketika....melihatkan ziyad juga mengingatkan aku pada barnie ku...^_^

mengapa???sebab barnieku juga tidur sahaja hari ini...sama seperti ziyad...bezanya ziyad akan bangun untuk menyusu...barnieku bangun hanya untuk solat dan kemudian tidur semula dan kemudian mengejutkan aku bangun untuk solat asar...hehehe....

hari ini ziyad datang ke rumah dengan senyuman...bangun sahaja dari tidur selepas mandi pagi juga dengan senyuman...sangat comel...nampaknya dia sudah serasi dengan suasana rumahku...bak kata mak "sudah jinak"...ziyad baru berusia 3 bulan namun beratnya sudah mencecah 6 kilo....sangat semangat....!!dan sangat seronok apabila memeluk si kecik ini...terasa seperti memeluk cibob pula...

haaaaaaaaaaa.....tahukah anda bahawa barnieku cemburu dengan si comel ini....hahahahaha....jangan marah yea sayang....si comel ini sangat cute....sekali pandang pasti mahu memandang lagi lagi lagi dan lagi...kemudian semestinya mahu dikucup2 pipinya dan mendukungnya...

apapun sayang tetap di hati saya....itu yang penting....erm....esok tunggu ziyad datang ke rumah lagi...apa lagi gelagat si comel itu agaknya....^_^

~syg ziyad tp lg syg barnie~

No comments: