Thursday, November 24, 2011

ingatan

Views




“Orang mukmin ini, dia sentiasa positif kerana dia percaya kepada Allah. Bila Allah bagi dia anugerah, dia bersyukur sebab dia tahu itu Allah beri. Bila Allah bagi dia ujian, dia bersabar, sebab dia tahu itu Allah beri. Maka anugerah tidak dapat menghancurkannya dengan riya’ dan takabbur. Ujian tidak dapat merosakkannya dengan lemah dan berputus asa.” — Hilal Asyraf

☑ Yang Singkat Itu WAKTU. 
☑ Yang Menipu Itu DUNIA. 
☑ Yang Dekat Itu KEMATIAN. 
☑ Yang Berat Itu AMANAH. 
☑ Yang Mudah Itu BUAT DOSA. 
☑ Yang Susah Itu SABAR. 
☑ Yang Sering Lupa Itu BERSYUKUR. 
☑ Yang Mendorong Ke Neraka Itu LIDAH. 
☑ Yang Berharga Itu IMAN. 
☑ Yang Ditunggu Tuhan Itu TAUBAT ...

‎~♥~ Untuk apa rupa yg cantik jika x berakal, 
Untuk apa rupa yg cantik jika x berakhlak, 
Untuk apa rupa yg cantik jika xtau menghargai diri sendiri, 
Untuk apa rupa yg cantik jika menjadi seorang yg murahan, 
Untuk apa rupa yg cantik jika sombong dan angkuh, 
Untuk apa rupa yg cantik jika x pernah mengingati Allah... ~♥~ 

andai suatu saat aku hilang daripada pandanganmu.. usah kau cari aku kerana aku tidak pernah meninggalkanmu. andai suatu saat aku berhenti menghubungi dirimu, usah kau gusar kerana aku juga ingin memberi ruang untuk diriku.. andai suatu saat aku mengalirkan airmataku, usah kau usap kerana biarlah aku membasuh kekecewaan hatiku..

No comments: