Friday, November 18, 2011

kelakar~

Views




lawak 1:

Ajoi mendengar ceramah motivasi dari motivator terkenal di Malaysia.
“Pengalaman paling hebat saya ialah tidur di pangkuan perempuan yang bukannya isteri saya.!”
Penonton terdiam dan terkesima
“Dia ialah ibu saya!”
Penonton semua bertepuk dan memuji-muji motivator tersebut.

Balik rumah, Ajoi cuba meniru teknik motivator tadi kepada isterinya
“Pengalaman paling hebat saya ialah tidur di pangkuan perempuan yang bukannya isteri saya.!”
Belum sempat Ajoi menyambung, isterinya dah melenting.
“Apa? Berani awak buat begitu ?!!!”
Ajoi terkejut dengan jerkahan isterinya, sehingga Ajoi terlupa sambungan ayat tersebut.
“Siapa!?” jerit isterinya lagi
Ajoi tersenyap blur sekejap..
“Siapa!?” jerit isterinya lagi
sehingga Ajoi menjawab…
“Ntah lupa la..!”
Sedar-sedar Ajoi dah ada kat dlm wad.. 

Lawak 2:

Ada 3 orang nenek kat Rumah Orang Tua-Tua….depa nie dok sembang dalam satu
bilik. Depa dok sembang pasal depa yg dah nyanyok.

... Nenek 1 : Aku nie teruk betul la…kalau aku letak satu barang tu…aku dah tak ingat kat mana aku letak….

... Nenek 2 : Itu kira okey ler….aku lagi teruk..kalau aku turun ke naik ke tangga…then kalau aku stop…aku dah tak ingat…aku turun ke naik…..

Nenek 3 : Apa la hang pa semua nie……aku yg tua dari korang pun still okey lagi (ketawa sambil tangan mengetuk-ngetuk meja) Pastu…nenek 3 terdiam sebentar……

Nenek 3 : Oit….sapa pulak yg ketuk pintu tu……??