Wednesday, November 9, 2011

liga kate2 ^_^

Views


Lelaki mana yang datang kepada si perempuan untuk tujuan bercinta dan bukannya untuk berkahwin, maka lelaki itu adalah fasiq. Berbeza jika lelaki itu datang untuk melamarnya dan meminta izin dengan ibubapa perempuan tersebut, maka lelaki itu jauh lebih beragama dan bermaruah.


Kalau kita sukakan seseorang, jangan beritahu si dia. Tapi luahkanlah pada Allah, beritahu Allah. Allah Maha Mengetahui siapa jodoh kita. Cintai si dia dalam diam. Dari kejauhan disulami kesederhanaan dan keikhlasan. Jika benar cinta itu kerana Allah. Maka biarlah ia mengalir mengikut aliran Allah. Kerana hakikatnya ia berhulu dari Allah. Maka ia pun berhilir hanya kepada Allah.


‎~ Janganlah terlalu AMBIL HATI apabila ada yang menegurmu..kadangkala mungkin kita tidak berapa setuju dengan TEGURAN mereka itu..tapi, bukankah LEBIH BAIK jika ada yang menegur daripada tiada siapa peduli akan KESILAPAN yang ada tidak kita sedari? Teguran adakala MENYAKITKAN tapi ianya BERNIAT untuk MENYELAMATKAN kamu daripada KESAKITAN yang lebih parah.. ~ Salinglah MENJAGA dan MENASIHATI antara satu sama yang lain, InsyaAllah... (◠‿◠) =)


“Tetap tertawa walau sebenarnya aku ingin menangis,
Tetap tersenyum walau sebenarnya aku kecewa,
Tetap kuat walau sebenarnya aku sudah tak sanggup lagi,
Tetap semangat walau aku tertekan oleh masalah,
Dan yang terpenting tetap sabar dan memandang segalanya baik-baik saja walau sebenarnya hatiku lemah dan sedang terluka."

Tangisan semalam takkan menyebabkan kita rebah untuk hari ini
Tangisan semalam takkan mematahkan semangat ini
Tangisan semalam bukan berakhirnya sebuah harapan

~> Tapi...

Tangisan semalam adalah semangat
Tangisan semalam adalah kekuatan
Tangisan semalam adalah kebangkitan

~~ Mereka hanya melihat bintang, tp kita berusaha memetik bintang ~~

‎"syANgi sbuah p'kEnLan kraNa dsiTu ada kNangaN.. kEnaNgi sbuAh p'HubugaN kraNa dsiTu ada kRiNduaN.. syANgi kedUa-dUaNya krANa iTu aNUgraH dr tUhaN..
tak tEraSa biLa iA PerGi,tp saYu biLa ia tAk kMbaLi..ia dtG tNpa sEruAn,ia pERgi tnPa aLASaN.. aBadikNLaH ia sbLuM hiLaNg dr pANdaNgaN"...

~ Siapakah wanita cantik itu ?

Dia melukis kekuatan melalui masalah.
Dia tersenyum saat tertekan.
Dia tertawa saat hati sedang menangis.
Dia tabah saat dihina.
Dia mempersona kerana memaafkan.
Dia mengasihi tanpa balasan.
Dan Dia bertambah kuat dalam doa dan pengharapan Ilahi.

No comments: