Friday, November 25, 2011

jom bace....

Views




‎"Barangsiapa yang memiliki 3 sifat ini, nescaya ia akan merasakan manisnya iman, iaitu mencintai Allah dan RasulNya melebihi segala-segalanya. MENCINTAI SESEORANG HANYA KERANA ALLAH dan tidak mahu lagi kembali kepada kafir setelah diselamatkan oleh Allah sebagaimana ia tidak mahu apabila dilemparkan ke dalam neraka."

Carilah pasangan hidupmu yg mana jika melihatnya, engkau pasti akan teringat pada ALLAH serta bercita-cita ke arah memperbaiki imanmu kepada ALLAH...

Akan tetapi janganlah mencari pasangan hidupmu yg mana jika melihatnya, engkau pasti melupai ALLAH dan teringat akan nafsu kejahatan..

•.¸¸.•´¯`•. .•.¸¸. •´¯`•. •.¸¸.•´¯`•. .•.¸¸. •´¯`•. •.¸¸.•´¯`
• Jika manusia mencewakanmu,Jangan berduka kerna Allah selalu menunaikan harapanmu . .

• Jika manusia menzalimimu,Jangan berduka kerna Allah selalu berlaku adil terhadapmu . .

• Jika manusia melukaimu,Jangan berduka kerna Allah selalu menitipkan penyembuh buatmu . .

• Jika manusia menyayangimu,ketahuilah bahwa terkumpulnya cinta seluruh manusia di bumi ini tidak akan pernah menandingi cinta Allah terhadapmu
•.¸¸.•´¯`•. .•.¸¸. •´¯`•. •.¸¸.•´¯`•. .•.¸¸. •´¯`•. •.¸¸.•´¯`

Awak tahu kenapa saya tak ralat hilang cinta awak?
♥(¯`• Sebab saya akan lebih rELA jika saya hilang cinta Allah..

Awak tahu kenapa saya tak tagih cinta awak?
♥(¯`• Sebab saya tak mahu merendahkan martabat saya di mata Allah..

Awak tahu kenapa saya masih boleh tersenyum masa awak tinggalkan saya?
♥(¯`• Sebab saya bersyukur kerana Allah sedang melindungi saya..

Awak tahu kenapa saya juga menangis masa awak tinggalkan saya?
♥(¯`• Sebab saya kesal pernah menduakan cinta Allah dengan awak..

Awak tahu kenapa saya tak pernah jemu bicara tentang Allah?
♥(¯`• Sebab saya ingat, saya sayang, saya rindu, dan DIA nombor satu dihati saya..

Awak tahu kenapa saya hanya percaya cinta Allah?
♥(¯`• Sebab saya percaya Allah pasti akan membalas cinta hambaNYA..

Awak tahu kenapa saya dah sukar percaya cinta lelaki?
♥(¯`• Sebab saya tahu tak ada yang lebih baik melainkan cinta Allah..

‎- Jika kita suka membenci orang, sebenarnya kitalah orang yang dibenci.. Jika kita suka menyayangi orang, kitalah yang paling disayangi..

- Hargailah orang yang membenci kita, kerana dia sebenarnya adalah 'penggemar' setia kita yang telah menghabiskan waktunya hanya untuk melihat setiap kesalahan kita.. 

No comments: