Thursday, August 23, 2012

baby raya!!!

Views
hari mulia di sambut dengan meriah dan ditambah dengan kegembiraan yang tidak terkata apabila lahirnya anak2 adam yang suci ke dunia...
tolong tekan read more please ^_^
raya2 ini perutku sangat penuh dengan pelbagai jenis makanan yang di hidangkan sewaktu menziarahi sedara mara dan juga kawan2 emak dan ayah...jujurnya aku kurang makan di rumah dan mak juga tidak masak di rumah....hehehehe....kerja kami dalam minggu ini beraya sakan....!!
sambil beraya dapat jugalah kami menghilangkan kebosanan dari duduk di rumah sahajakan....sudah2...kembali ke tajuk asal....raya ini sangat2 seronok apabila lahirnya 2 jejaka idaman malaya ke bumi melaka....
keduanya comel dan juga hensem.....seperti entry sebelum ini aku ada menyatakan yang abang sedaraku baru mendapat anak baru sebelum aidilfitri....itu abangnya....hari ini adik kepada abang sedaraku pula yang melahirkan anak....dan sudah semestinya anak lelaki....comel...^_^
untuk memuaskan hati....aku sudah pun mendapatkan gambar untuk paparan di blogku ini....jom kita cuci mata melihat jejaka idaman dari keluarga abu hassan...

muhammad hariz naufal b. abdul wahid


hariz with umi


see....the eye....cute sangat....boleh bikin jatuh cintalah...^_^
hariz baby pertama yang lahir...kemudian di ikuti pula dengan baby yang baru sahaja lahir petang tadi...nama masih aku tidak ketahui...kena tunggu esoklah jawabnya...^_^....namun gambarnya sudah ada....




sekali pandang keduanya macam kembar pula...hehehe....namun keduanya dari umi dan abi yang berlainan dan lahir pada tarikh yang berlainan tapi dalam bulan yang sama...bulan ogos....!!


masa tunggu kak ngah keluar dari dewan bedah rasa seram sejuk....itulah pertama kali aku berada di kawasan dewan bedah...terasa ngilu perutku mengenangkan kak ngah bersalin secara pembedahan seperti mak...(aku lahir dari pembedahan jugak)..dalam hati rasa berdebar2 mengalahkan suami kak ngah pula....rasa takut mahu kahwin pun ada...takut kena bersalin secara pembedahan...~_~

walau apa pun itulah pengorbanan seorang ibu untuk melahirkan seorang anak/keturunan bagi suami tersayang...aku sanggup....demi suami tersayang (erk..bakal ok)...


atuk baru sedang mengazankan si kecik...^_^...masa ini suami kak ngah pergi solat asar...baby sudah di tempatkan di wad baby....nurse pun sudah panggil untuk di azankan baby itu....jadi atuknyalah yang mengazankan dahulu kemudian diikuti abinya...

dan pertama kali juga aku masuk ke wad bayi....hehehe ^_^...masuk2 sahaja aku lihat ada 5 orang bayi orang bayi...4 lelaki dan seorang perempuan...salah seorang dari 4 bayi itu adalah jejaki idaman kami...^_^...bila lihat sahaja si kecil ini dia terus bergerak2...kemudian tersenyum....dan teserlah lesung pipitnya...sangat comel...!! ^_^ 

tidak sabar rasanya mahu pegang sendiri si kecil ini....mahu ku kucup pipinya sepuas2...hehehe...^_^

~kena beli hadiah nie~

No comments: