Tuesday, August 7, 2012

regret

Views

aku cukup terasa hari ini dengan dia...mengapalah dia langsung tidak memberiku peluang untuk memohon maaf kepadanya???teguranku itu bukan bermaksud untuk menjatuhkan kredibilitinya sebagai seorang pendidik...namun aku buat begitu bagi menegakkan kebenaran...kebenaran bagi anak muridku sendiri....

aku dengan rela hati memohon maaf jika kata2 ku tidak sesuai untuknya...namun dia seolah2 tidak mengendahkan kata2 maafku itu...tahukah dia aku juga terseksa dengan kata2 ku sendiri???aku sedih bila dia seolah2 menjauhkan diri dariku hanya di sebabkan kejadian semalam...bercakap denganku seolah2 terpaksa...bila aku di pejabat dia keluar ke kelas...semata2 mengelak dari bertentang mata denganku...

salahkah aku mahu memperbetulkan caranya mengajar???bukan untuk diriku...tapi untuk dirinya juga...untuk mengelakkan dia di timpa masalah nanti...aku tidak sangka dia akan berkata begitu padaku...kata2 yang bagi aku sangat menusuk kalbu...mungkin baginya biasa sahaja...tapi bagiku ibarat aku sudah menyusahkan dirinya...ibarat aku sudah mengganggu kelancaran pekerjaannya...

aku rasa malu sangat dengan diriku...tidak sedar dirikah aku???baru separuh jagung sudah mahu menasihatkan orang yang lebih senior dariku....mungkin...diri sendiri tidak terjaga mahu menjaga hal orang...jujur...aku memang malu...sehingga tidak terangkat rasanya wajahku...

aku mohon percepatkanlah perpindahanku ke sekolah lain...supaya aku tidak lagi membebankannya...permudahkanlah...

~maafkan diriku~

No comments: