Friday, August 31, 2012

jom raya...

Views
selamat hari raya....!!!!

malam ini baru dapat update tentang hari rayaku....ooopppssss....sebelum itu achik ct @ cibob ingin menyusun sepuluh jari memohon maaf andai ada kata2 kami yang menyinggung perasaan mana2 pihak....kami juga memohon seribu kemaafan andai ada yang kurang selesa bila kami tersyok sendiri di blog kami ini...hahahahaha...suka hati akulah....^_^
okey orait cukup tentang maaf2....jom kita layan segmen beraya bersama achik ct...erk...cibob tidak dapat ikut bersama....cibob kena duduk di rumah sahaja...hehehehehe...
awal2 syawal lagi aku sudah bangun lambat...hahahaha....faham2 sahajalah yea mengapa aku lambat bangun....di tambah pula 1 syawal ayah masih bekerja....jadi 1 syawal itu tidak membawa rasa perayaan lagi di hatiku...aku, mak, along dan adik berada di rumah sepanjang pagi 1 syawal...
selepas solat sunat hari raya masing2 mencari bantal...hahahaha...sambung tidur...!!!
sehinggalah ke hari raya ke-4...barulah terasa bahang raya menyelinap masuk ke tubuhku...wahhhh....lambat sangat baru hendak merasa bahang perayaan...loading juga aku ini rupanya....~_~ masa mula2 raya itu bukanlah kami tidak berjalan menziarahi sanak saudara....ada juga aku dan keluarga berjalan raya....tapi hanya sekejap2 sahaja kerana ayah letih...pulang dari tempat kerja sahaja terus kami ajak berjalan raya..kesian juga pada ayahku itu....
masa raya ke-4 kami mulakan perjalanan kami ke hospital untuk melawat abang sedaraku....alhamdullillah keadaanya stabil ketika itu dan sekarang sudah pun sedar dan boleh bercakap sedikit2...syukur ke hadrat Illahi...moga di tabahkan hati kakak sedaraku itu untuk menjalani dugaan dr Dia...
kemudian dari hospital kami turun ke felda bukit jalur pula...waduh2....sangat jauh dan sangat letih ketika itu....aku boleh terlena dan terjaga kembali...namun masih tidak sampai2....jalannya punyalah jauh di tambah perut yang agak lapar...kami sempatlah juga makan kfc...kemudian sebelum sampai di rumah atuk aku makan donut yang di beli oleh ayah semasa along berhenti di petronas di high way....
owh yea....cakap tentang bukit jalur aku ada melalui kawasan gemencheh....bila terpandang sahaja perkataan gemencheh aku teringat dengan en miau....menurut apa yang aku tahu en miau orang gemencheh....namun aku tidak pernah pula bertanyakan soalan itu kepadanya....hehehehe....aku ada menghantar mesej di mukabukunya dan dia adalah bertanyakan tentang kepulanganku ke gemencheh itu...erk...en miau....saye tidak tahulah sama ada felda bukit jalur itu area gemencheh atau tidak...pakai bantai je sebenarnya...hehehehe.....jangan marah yea...^_^
kemudia selepas ke rumah atuk aku turun ke rembau pula...pergi ke rumah kakak angkat ayahku....aduh sampai sahaja di rumah cik ana sudah isya....badan sudah lekit2 dan sangat3 penat...!!!hendak makan pun sudah tiada selera...apa yang di hidangkan cik ana aku telan sahaja...kenyang atau tidak belakang cerita...hahahaha...
sudahlah....malas mahu bercerita panjang lebar...jom layan gambar sepanjang aku dan keluarga berjalan raya....

erk...itu budak yang berkaca mata ala2 anak nepal la...hahahahaha ^_^


aku lagi comel....erk ~_~


sambil beraya sempat juga aku pergi beli hadiah untuk si comel yang baru sahaja lahir...anak kakak sedaraku...aku ada postkan gambarnya di entry bertajuk baby raya...nama yang di beri sangat comel....ahmad ziad al-fateh bin mohd asyraf....tidak sabar rasanya mahu melihat dia memakai baju merah ini...mesti comel di tambah dengan lesung pipit di pipi kanan dan kirinya...huhuhu~geram aku di buatnya...!!

semasa aku menziarahinya di rumah mak cik sempat juga ada yang menyakatku.... :P cakaplah apa pun....aku tidak mahu dengar....hahahahaha~ dan yang paling comel tetiba abi al-fateh panggil aku mak siti...hohohoho...mak siti???erk...


si comel yang ini pula anak abang sedaraku yang lain...namanya aku tidak ingatlah...hahahaha....sudah terlalu ramai "anak buah"...tapi semuanya aku sayang...comel2 belaka....si comel ini sangat friendly...tersenyum sahaja...namun bila di ajak bergambar tidak mahu pandang kamera pula...~_~ sayang....pandang kamera la...kita nak ambil gambar nie...^_^


see...comelkan???geram dengan pipinya...bulat...


ini gambar di rumah kakak sedaraku...kak siah...namun gambar ownernya tiada...hehehe...ini sahaja yang sempat aku snap...

open house time....!!!!

hari sabtu bersamaan 7 syawal mak membuat rumah terbuka untuk kawan2 sekolah mak dan juga sedara maraku....aduh...teramat letih bagiku....hari itu aku kerja overtime...dari tengah hari sehingga tengah malam....habis semua jenis peluh keluar....~_~


antara juadah yang di sediakan adalah rendang ayam...lontong...kuih muih dan juga buah2an...itu sahaja...hahahaha....^_^


inilah insan2 yang paling penting dalam hidup aku dan adik beradikku....
ayah dan juga mak


ambil bau sahaja ya....(kalau bole... :P)




ayah dan juga si comel syafiqah...


antara sedara mara yang menjadi penyeri rumahku pada sebelah malam


dan yang terakhir.....ahmad faqih hilman....si comel yang bijak....asyik mahu bersalaman sahaja kerjanya...kejap2 merangkak ke ayahnya dan sekejap2 merangkak ke ibunya...siap berbaju melayu dan bersongkok lagi...sangat comel...namun songkok entah ke mana telah di campaknya....hahahaha~


wwwwwwwwwaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhh......banyaknya...!!!lain kali aku upload lagi tentang cerita raya achik ct yea...buat masa sekarang "cuti" dahulu....^_^

~x dpt duit raye pon~

No comments: