Wednesday, July 25, 2012

acai berry I

Views


Pagi ini tidak lalu langsung untuk bersahor....aduh....perutku sangat2 kekenyangan....tidak tahu mengapa jadi begitu....aku rasa kekenyangan ini macam malam tadi aku makan sepanjang malam tanpa henti....!!!

hakikatnya selepas ayah dan mak balik dari masjid aku hanya makan 3keping kuih tepung pelita sahaja....rasa kenyangnya mengalahkan aku makan 30 keping.....!!!!

mungkin ini kesan dari acai berry....dari apa yang aku baca....supplement acai berry itu akan mengenyangkan orang yang memakannya walaupun orang itu makan sedikit sahaja....namun aku tidaklah mempercayainya sangat sehinggalah aku rasa sendiri malam tadi.....

bercakap tentang acai berry ini teringin pula rasanya aku untuk berkongsi cerita acai berry yang baru aku makan malam tadi....jom baca info tentang acai berry....

1. Acai boleh membantu kualtiti tidur dengan lebih baik
2. Acai dapat tingkatkan tahap tenaga anda
3. Acai berry dapat mengurangi kolesterol
4. Acai boleh membantu anda menurunkan berat badan
5. Acai berry dapat membantu mengurang stress anda
6. Acai dapat meningkatkan kesihatan seksual anda
7. Acai boleh melegakan haid bulanan wanita.
8. Acai dapat membantu melawan kedut di muka
9. Minum acai dapat membuat gigi kukuh
10. Acai meningkatkan penglihatan mata anda
11. Acai bapat bantuan warna kulit anda
12. Acai boleh melewatkan ketuaan
13. Acai dapat melindungi saluran darah
14. Acai dapat meningkatkan daya tahan penyakit
15. Acai bolehkah meningkatkan tahap lipid dan glukosa
16. Acai boleh mengdetoksifikasi dan mencuci tubuh kita
17. Acai mampu membantuan masalah ulser
18. Acai mungkin mampu mengurangi risiko penyakit alzheimer
19. Acai adakah penolong besar terhadap osteoporosis
20. Acai bolehkah melawan bph (pembesaran prostat)
21. Acai mampu membantu menghalang retinopathy
22. Acai bolehkah mencegah beberapa penyebab dari penyakit jantung
23. Sterols dari acai dapat membantu menurunkan tekanan darah
24. Acai dapat membantu melegakan simptom
25. Acai dapat bantuan juga lapangkan gejala dari crohn’s disease
26. Acai mamput membantu menghilangkan rasa sakit arthritis
27. Acai dapat membantu mencegah kerosakan free-radical di sistem kekebalan (immune system)
28. Acai juga bertindak seperti astringen
29. Acai dapat memerangi kanser
30. Acai bolehkah mengatasi acid reflux!
31. Acai dapat menguatkan tubuh anda
32. Acai bolehkah meningkatkan kontraksi otot dan regenerasi33. 
33. Acai bolehkah meningkatkan fungsi sel-sel ‘immune’ (kekebalan)
34. Acai bolehberindak sebagai anti-mutagenik
35. Acai dapat melawan virus
36. Acai dapat meningkatkan penghadaman
37. Acai dapat memberikan anda mental yang lebih jelas
38. Acai menggalakkan kesihatan keseluruhan.
39. Acai dapat bantuan synergy tubuh

dari nombor 1-39 itu tentang kebaikan acai berry....jangan tertipu...bukan aku yang taip...aku copy paste dari dealer yang menjual acai berry (kak farhanan Eiy Mlatif II)...^_^...aku sendiri telah membacanya dahulu sebelum ini....bak kata orang lebih baik kita kaji sesuatu bahan itu sebelum kita yakin untuk membelinyakan...

cukup sampai sini dahulu....ada masa aku update lagi tentang acai berry ataupon cerita2 kehidupan ku yea....^_^.....jom solat subuh....

~erk....en miau pinjam pic yea ^_^~

5 comments:

Cik Adil said...

salam ct..sorry gnggu..weh nk tnye boleh..ko beli acai berry ni kat mne?bpe rnngt eh?

budak manje said...

wslm....eh xde ggu pon...kt fb je...cer cari farhanah Eiy Mlatif II...aku beli dr dia la...emm harga bole thn la...rm106...t'msk postage...

Cik Adil said...

ade bpe biji ct?ok x ko mkn?ko ade tgk gak produk ni..tp yg jenis cecair tu...

Cik Adil said...

typo lak...*aku ade gak tgk produk jns cecair...ct..kalo ko xkeberatan la kn..nk no tpn ko blh...nk tnye ko psl acai berry tu..mcm nk beli...tp mcm takut2 nk beli..tkt ade kesan lain..ceh bnyk plak mcm2 aku...hehehe..just nk tnye ..yelah..ko da mkn dulu...nk beli msti tnye org yg da cbe dulu...btl x..=)

budak manje said...

dlm 1 botol ade 30 biji utk sebln punye mkn...tp...aku rs 30 biji bole mkn dlm sebln lbh coz time peroid x d galak kn utk kite mkn...so mesti ade lebih...^_^...yg cecair tu agk mahal...kalo x silap harge dia rm130++ kn???ade 10 botol je yg d sediakn bg cecair tue...aku pnh nengok gak yg tu...kalo nk amek yg tu bajet dia high ckit...hehe...nk no???bole aje...nnt pm kt fb aku...than i'll give u my no...^_^