Thursday, July 26, 2012

cara makan

Views



pagi ini aku hendak kongsi tentang cara pemakanan acai berry pula....wah....sudah macam promoter pula....hahahahahaha....^_^....kongsi ilmu.....kira ok la tu...

Cara penggunaan:
• 1 kapsul setiap pagi hari sebelum sarapan, diminum dengan air suam 8oz. Seeloknya ketika perut kosong dan 30 minit sebelum sarapan pagi.

* bagi bulan puasa disyorkan makan sebelum sahur ataupun 1 atau 2 jam selepas berbuka...tapi rasanya lebih senang makan sebelum sahur....

Pantang Larang:
• Tidak sesuai bagi penderita penyakit jantung, darah tinggi, stroke, hati, ginjal, hyperplasia, glaukoma, sawan (epilepsi).
• Tidak boleh diambil bersama ubat lain seperti panadol, antibiotik atau ubat pelangsing yang lain.
• Tidak sesuai bagi wanita yg sedang hamil. Ibu menyusu dikehendakki minum kuantiti air yang banyak.
• Digalakkan tiada pengambilan ketika sedang haid .

Perhatian:
• Tambah kuantiti pengambilan air ketika mengambil AB.
• Digalakkan untuk tetap makan meski tidak berasa lapar, makan sedikit sudah memadai untuk bekalan tenaga dalam badan..Banyakkan pengambilan buah-buahan.
• Tidak digalakkkan mengambil AB apabila daya tahan tubuh sedang lemah/sakit.

macam biasalah maklumat ini aku copy dan paste dari fb kak farhanah yang sebelumnya telah aku baca dahulu.....ada bagusnya juga aku postkan di blog aku ini....sebagai peringatan juga untukku....^_^....mujurlah aku baru berjinak2 dengan supplement....

moga2 mendatangkan kebaikan kepadaku dan kepada sesiapa yang membaca blogku ini...

~berkongsi ilmu di subuh hari~

No comments: