Thursday, July 19, 2012

menjauh

Views


malam ini tiada apa yang hendak di coret pada blog ini melainkan tentang rasa hatiku hari ini....seminggu ini aku hayati sehabis mungkin....aku nilai senilainya...aku teliti sebaik mungkin....hasilnya aku dapat dengan satu keputusan yang aku tidak jangka langsung...

dia semakin menjauhkan dirinya dariku....gurauan....kata2...mesej2...gerak tubuh...semuanya aku teliti....sememangnya dia semakin menjauh....aku tidak pasti mengapa...namun apa yang boleh aku simpulkan...dia bukan untukku dan aku juga bukan pilihan yang baik untuknya...

setiap apa yang dia lakukan sekarang hanya sekadar menutup gerak langkahnya...aku sedar dengan kekurangan yang satu itu....semakin ari bertambah dalam minggu ini aku semakin dapat kesan perubahan dirinya....jujurnya aku tidak mengharapkan perubahan itu pada dirinya...

tapi kalau itu yang dia kehendakkan....lebih baik aku turut sama undur diri....aku juga tidak sanggup untuk mencari jawapan yang selama ini aku tercari2...aku bukannya tidak faham dengan isyarat yang dia lakukan....cume aku mencari peluang untuk mengembalikan keadaan seperti biasa....nampaknya usahaku minggu ini tidak mendatangkan hasil...

putus asa???ya..mungkin perkataan putus asa itu sesuai untuk keadaanku sekarang....aku penat menagih kasih sayangnya....aku sudah cuba sebaik mungkin untuk menyelesaikan masalah yang satu itu....tapi semuanya sia2....

cukuplah setakat ini....aku rasa mendiamkan diri buat sementara ini akan menyelesaikan semuanya...aku berharap sangat aku dapat harungi "hadiah" ini....dugaan rasa hati masih ada....masih belum tamat...

apa yang bolehku katakan aku berharap sangat dia boleh terima kesunyian aku ini...untuk merestui keinginan dia juga....untuk menerima keadaan yang aku sememangnya tidak sesuai baginya...Dia sahaja yang tahu bagaimana perit mahu terus mengharungi rasa sakit yang tiada siapa sanggup lalui ini....moga aku dapat ikhlaskan hati....semoga aku dapat tetapkan pendirian untuk menjauhkan diriku dari kembali "bahagia" dengannya...

~diam itu lebih baik~
*kecewa

No comments: